Romania si Ungaria au semnat astazi, la Budapesta, acordurile privind conexiunea autostrazilor intre autostrazilor intre Arad - Nadlac (Romania) si Csanadpalota- Mako- Szeged (Ungaria) si intre Cluj Napoca- Santaul Mare (Romania) si Nagykereki-Szolnok (Ungaria). "Semnarea acestor acorduri reprezinta o garantie in plus ca autostrazile romanesti vor fi racordate la cele europene", a declarat ministrul transporturilor, Anca Boagiu, cu ocazia semnarii acordurilor.
Potrivit unui comunicat al ministerului, scopul acestor acorduri este de a crea conditiile necesare asigurarii unei legaturi directe prin racordarea autostrazilor de pe teritoriul Romaniei cu cele de pe teritoriul Republicii Ungare, de a stabili punctele de conexiune intre cele doua autostrazi, pe linia frontierei comune si de a reglementa conditiile tehnice de realizare a jonctiunii rutiere intre cele doua autostrazi.
In baza Acordurilor incheiate, se vor infiinta cate un grup de lucru la nivel de experti, pentru fiecare conexiune de autostrada, care se va reuni alternativ, pe teritoriile celor doua state, si la care vor participa specialisti ai ambelor tari in domeniul proiectarii, constructiei, intretinerii si managementului de drumuri si poduri si alti specialisti, dupa caz.
"Faptul ca dupa doar sase luni de la intalnirea noastra de la Bucuresti am reusit sa inlaturam toate obstacolele birocratice care amanau conectarea autostrazilor de la granitele romano-maghiare arata ca ambele administratii au inteles si inteleg importanta accelerarii proiectelor noastre comune in beneficiul cetatenilor romani si maghiari. De la intalnirea cu domnul Volner (n.red. Pal Volner, ministrul Dezvoltarii Nationale) de la Bucuresti din decembrie 2010 s-au realizat progrese considerabile in contractarea fondurilor europene pentru infrastructura de transport dupa ce in ultimele luni am semnat con