Curtea Constitutionala a Romaniei arata in motivarea deciziei din 24 mai, publicata joi, ca daca prin Hotararea Guvernului 255/2012 au fost alocate sume fara a exista o justificare reala, Guvernul este indreptatit sa dispuna restituirea acestora fara a mai astepta inchiderea exercitiului bugetar, intrucat, pe de o parte, sursa din care au fost alocate aceste sume o reprezinta Fondul de rezerva la dispozitia Guvernului, ce reprezinta o finantare extraordinara, iar pe de alta parte, Executivul are obligatia de a adopta masuri care sa previna folosirea acestor sume in alte scopuri decat cele stabilite, transmite Agerpres.
Curtea mentioneaza in motivare ca a avut de analizat daca dispozitiile de lege criticate se refera strict la restituirea sumelor neutilizate de autoritatile administrativ-teritoriale care, la momentul alocarii sumelor prin HG 255/2012, nu inregistrau arierate sau nu aveau in derulare proiecte finantate din fonduri externe nerambursabile care sa necesite cofinantare, cum de altfel se precizeaza si in preambulul OUG 15/2012.
"Tinand seama, insa, de punctul de vedere al Guvernului, sub semnatura primului-ministru, precum si de prevederile OUG 15/2012, Curtea retine ca dispozitiile criticate se refera strict la sumele neutilizate, si pentru alocarea carora unitatile administrativ-teritoriale nu au facut dovada inregistrarii de arierate sau derularii de proiecte finantate din fonduri externe nerambursabile care sa necesite cofinantare. Avand in vedere cele expuse, precum si precizarea clara din punctul de vedere al Guvernului precum ca OUG 15/2012 nu se refera la sumele cheltuite (recunoscand implicit ca utilizarea acestora s-a facut in mod legal), Curtea retine ca restituirea sumelor neutilizate de catre autoritatile administrativ teritoriale care nu inregistrau arierate sau nu aveau in derulare proiecte finantate din fonduri externe