Companiile chineze au uimit lumea cu superautostrazi, trenuri de mare viteza si aeroporturi moderne, insa o modesta autostrada prin campurile de cartofi din Polonia s-a dovedit o provocare prea dificila pentru unul din marii constructori din China, iar printre motivele esecului se afla si broastele, scrie cotidianul american Wall Street Journal, citat de Mediafax.
Autostrada A2 dintre Varsovia si Berlin ar fi trebuit sa fie o oportunitate pentru sectorul constructiilor din China sa straluceasca in Europa, dupa ani de megaproiecte pe piata interna si in tarile in curs de dezvoltare.
Polonia avea mare nevoie ca autostrada sa fie terminata inaintea debutului campionatului european de fotbal la 8 iunie, pe care tara il organizeaza impreuna cu Ucraina.
"Un tronson cheie din autostrada de circa 50 de kilometri a cazut victima planificarii deficitare, reglementarilor stricte, costurilor mai mari decat estimarile si, intr-o masura mai redusa, broastelor", noteaza publicatia.
La aproape trei ani de la acordarea contractului, sectiunea ramane neterminata. Guvernul polonez a avertizat ca vor exista semne de ocolire pe autostrada pentru "sectiunile chinezesti" la inceperea campionatului de fotbal.
"Compania din China nu a fost, in opinia mea, pregatita sa se ocupe de contract", a declarat Leszek Szczepaniak, inginer responsabil de monitorizarea constructiei autostrazilor din partea guvernului polonez.
Oficialii chinezi si principalul contractor al proiectului, Overseas Engineering Group din China (Covec), nu au raspuns la cereri pentru comentarii.
Proeictul ridica semne de intrebare in privinta strategiei Beijingului de a de a promova companiile de constructii aflate sub tutela statului ca solutia low-cost la necesarul de infrastructura al planetei, potrivit Wall Street Journal.
In luna april